Organisatie
Het bestuur van de Coöperatieve Apothekersvereniging Amsterdam E.O. U.A. (onze werknaam is FBA) bepaalt het beleid van de vereniging en treedt op als klankbord bij de uitvoering ervan voor het FBA Bureau. De bestuursleden hebben naast hun bestuursfunctie, ook zitting in 1 van de FBA klankbordgroepen die het FBA bureau inhoudelijk ondersteunen. De leden zijn op deze wijze evenwichtig vertegenwoordigd door het bestuur en de commissies.
Het FBA bestuur:
Nitika Chouhan, voorzitter, Service-apotheek Zonnestein
Nilufar Pashaee, penningmeester, Service-apotheek Ballintijn
Sai Hong Lam. secretaris, apotheek Caleidoscoop
De 2 FBA Klanbordgroepen bestaan uit:
KBG Farmaceutische zorg
Nilufar Pashaee, Sai Hong Lam, Hana van Zonneveld – Softic, Eva Hoff, Menno Siegersma, Simeen Akhtar
KBG Digitale zorg
Sek Hung Chau, Daan Jansen, Remco de Jager, Faisel Imamali
Bij het FBA zijn in dienst:
Ellen Welsing, beleidsmanager (ewelsing@fbadam.nl)
Jeroen Boorsma, bureaucoördinator (jaboorsma@fbadam.nl)
Heleen Croonen. beleidsmanager (hcroonen@fbadam.nl)
Stagiairs
Het FBA biedt stagiairs Farmakunde een plaats om onderzoek te doen, de stage gericht is op het uitbreiden van eigen kennis, ervaring en vaardigheden in het kader van de opleiding. Dit levert kennis op die de zorg voor cliënten en apothekers verbeterd.
Belangenbehartiging en positionering leden
Ondersteuning van de vereniging, de aangesloten apotheken door organiseren van vergaderingen, verzorgen van informatievoorziening, het maken van beleid, behartigen van de belangen en het houden van de contacten en afstemming met de landelijk opererende KNMP, LEF, lokale overheid en partijen, kennisinstellingen en koepels van collega zorgverleners.
Projectmanagement en advies
Initiëren, uitvoeren en evalueren van diverse projecten, gericht op het verbeteren van de farmaceutische zorg in de eerste lijn, het ziekenhuis en de samenwerking in en door de zorgketen.
Overzicht vergaderingen FBA
Het bestuur vergadert regelmatig. Voorzitters van de verschillende stichtingen en commissies worden geregeld uitgenodigd om de voortgang van de projecten en activiteiten te bespreken.
Bestuursvergaderingen 2025
21 januari, 18 maart, 20 mei, 8 juli, 9 september en 25 november.
Algemene Ledenvergaderingen 2025
Tweemaal per jaar is er een vergadering voor alle leden (gewone en buitengewone). De agenda hiervoor wordt uiterlijk 7 dagen van te voren toegestuurd. Deze worden gehouden op 15 april en 14 oktober.
Voor de notulen van de laatste Algemene Ledenvergadering kunt u een mail sturen naar bureau@fbadam.nl
of bellen naar 020 – 624 30 79 (uitsluitend voor apotheken die lid zijn van het FBA).